När karusellerna sover.

Sov väldigt bra inatt, har äntligen fått sova ordentligt den senaste tiden vilket känns skitbra! Vaknade mellan 8.00-8.30 nångång och klockan 10 gick jag och simmade med Karro. Men det var något som fick mig att tappa fokusen på simningen idag, nämligen Introduktionen på Liseberg! Det blev 40 längder, lite bastu och sen en snabbis på stan och sen hem och äta och göra sig iordning.

 
Tog halv tre tåget in till gbg och på tåget mötte jag Johanna så vi tog spårvagnen tillsammans. Det har varit en toppendag verkligen, det första var att vi fick gå ner i garderoben och hämta ut arbetskläderna och det var inte en liten "garderob" om man nu kan kalla det för det. "Det är ju värsta Sex And The City garderoben", sa jag. Efter det fick vi gå till omklädningsrummet och lägga det i vårat personliga skåp, sen kom det som var lite mer nervöst och det var att få sin växelkassa. Den fick vi och fick även räkna pengarna och få ett eget skåp där vi förvarar våran kassa och även personliga saker. Sen var det dags, besöket i parken som egentligen är stängd! Det var lite häftigt tyckte vi. Det var helt dött, kanske någon enstaka byggarbetare här och där och det var massa byggställningar och väldigt smutsigt och dammigt, men fint ändå! Det var sedan information inne i den här restaurangen mitt i parken bredvid radiobilarna där vi fick lite info om hygien, kassa, schema, lön, skatt och vad vi får gratis m.m Höll på till åtta ungefär sen tog jag och Johanna en härlig promenad genom Liseberg och gick ut via huvudentrén, tog spårvagnen til station och sen tog jag tåget hem själv. Dagens all information och spänning har gett mig en jobbig huvudvärk så nu har jag pratat med min pojkvän som har fått höra att mitt jobb är världens bästa jobb typ 10 ggr så nu ska jag nog gå och lägga mig och lugna mina nerver.

Imorgon ska jag ringa Angelica som är en av "ledarna" för alla anställningar m.m och prata om min ledighet för resan som jag inte fick utan måste be mina kollegor hoppa in, HOPPAS HOPPAS HOPPAS hon kommer att kunna hjälpa mig!

Godnatt alla glada och icke-Lisebergare, thihi!
Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0