091211

Godmorgon säger jag. Jag sover halva dagarna nu när jag är sjuk, fast efter igår så känns det som att det är lika bra för igår fick jag svar på vad jag har för sjukdom.

Fick en tid på akuten igår igen för mina mandlar har svullnat upp till det dubbla nu och dom är så spända så man ser ådrorna på dom och smärtan är fruktansvärd. Jag fick ta ett tredje halsprov för halsfluss vilket var så onödigt för det har visat negativt gångerna innan, sen bad vi om att få ta ett blodprov och se om det kan vara körtelfeber för kvällen innan pratade jag med Johan i telefon och jag hade dom flesta symptomen på det, så dom tömde mig på ett rör blod och jag fick springa in och ut från vänterummet, in i ett annat rum med en läkare, tillbaka till provtagningen, in i väntrummet och hit och dit. Sen fick jag beskedet: Jag har körtelfeber!

Att ha körtelfeber var min skräck att få. Det innebär ingen ansträning, INGEN TRÄNING, utan bara att ligga och ha skitont och äta upp sig ännu flera kilon, blä! Aja, jag får ta en dag i taget och helt enkelt ta det lugnt. Fast det var inget jag kunde göra igårkväll. Alex låg hemma och väntade, jag grät som en idiot för jag hade så ont och ville verkligen inte vara sjuk längre. Sen kom Johan och jag grät som en baby i deras armar :P Men det är väl sånt pojkvänner och vänner är till för?

Inatt ska vi inte prata om, eller okej då.. Det gick inte att sova p.g.a smärtan, jag låg och skrek och grät och ville bara skära av mandlarna själv. Jag grät så jag fick kippa efter luft och det blev bara värre och värre. Men det är då jag ska tacka min pojkvän för hans fina närvaro och Johan som vet exakt vad man ska göra och för att han känner mig så väl att han vet vad jag mår bättre av. TACK!

Nu ska jag ta på mig sen ska jag till Vårdcentralen och ta leverprov, hoppas det inte visar något negativt. Orkar inte mer. Vi hörs sen mina änglar, senare kommer doktor Johan och ska ta hand om mig :)


My favoriteboys <3

Kommentarer
Postat av: Maria

men nej! :( vad tråkigt! krya på dig gumman. hoppas du inte är sjuk allt för länge. puss

2009-12-11 @ 18:17:22
URL: http://mariakallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0