Fredagsfika!

Idag blev det fika med en person som är full av energi och som alltid får mig att skratta så jag gråter, Elin :) Vi träffades senast för ett halvårsen då vi fikade, det är pinsamt att det har gått så lång tid, så onödigt! Det blev en nyttig fika på Diva med en grov fralla och ett skitäckligt te! Jag har aldrig gillat te men vill hemskt gärna lära mig att gilla det men detta gav inget intryck direkt, men Elin lovade att te inte smakar sådär i vanliga fall så jag får väl tro henne. Sedan blev det en sväng på stan, hade tänkt bli av med mitt Gina tricot-presentkort på 129kr men hittade inget som var direkt värt att köpa så får behålla den ett tag till. Efter det blev det en till fika på Taste It. Eller snarare en förfrisknings-paus som blev en Smoothie med mango, jordgubbar och apelsin, sjuukt god! Bad mamma köpa det direkt så ikväll vet jag vad jag ska dricka! Blev himla massa mysigt tjejsnack och efter det blev det en ytterligare runda i stan.

På vägen hem träffade jag mina kära vänner Sara & Anders som skulle hem och mysa. Jag själv åkte hem och myste tillsammans med dammsugaren och när jag skulle fylla på min katts låda så blev jag arg på påsen för den väger sjukt mycket och jag fick aldrig något grepp, helt plötsligt attackerar min katt mig bakifrån och sätter klorna i ryggen på mig! Smärtan fick mig att gråta och jaga katten som en katthatare! Fast hon gjorde det inte av elakhet för hon har någon konstig grej för sig att när jag höjer rösten och hon märker att jag är arg eller ledsen så biter hon mig för att få uppmärksamhet och vill veta vad som händer, har hon gjort i flera år men fan vad förbannad jag blev idag!

Men på tal om att träffa Elin oftare så har vi bestämt att simma i veckorna så hon blir min simpartner nr.2. Då blir det simning 3 ggr/veckan för min del och efter denna veckan bestående av 2 simpass på 40 och 30 längder, lite dans och träning vid sidan av här hemma och ätit nyttigt har gett ett miniresultat på -1,5-1 kilo denna veckan, heja mig! Nu kom mamma hem med mina frukter, dom där kexen jag börjat äta tillsammans med smör & ost och säsong 4 av den svenska serien En fyra för tre som jag tittade på när jag var yngre, skitroligt! Då har jag något att fördriva tiden med tills Alex kommer som är hos sin syster (: Här kommer lite bilder från idag, en mycket bra fredag!

Elin - Grönt te är jättegott!
Sarah - Jaså? Alla säger ju att det är äckligt, men hur smakar det då?
Elin - Nej, det är skitgott, det smakar typ...gräs!

                         
            

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja precis! Det e klart en föreställning måste ha lite djup i sig men man får ju tänka på vilken folkgrupp man spelar upp den för sedan^^ Om dom hade visat upp den för Victoria Alarik och hennes posse så hade den ju verkligen gått hem;P



Shit vad duktig du är! Jag fattar nada av det:S Har försökt tusen ggr men e skitsvårt verkligen! Men skulle bli skitglad om du hade lust att hjälpa mig med det nån gång. Kan ju skriva lite på msn nån dag och säga hur jag hade tänkt mig så om du har tid nån dag så kankse du kan help me?:)

2009-02-27 @ 19:06:34
URL: http://miisas.blogg.se/
Postat av: Elin

det var bäst idag :D

2009-02-27 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0