Kaffe med mjukglass, nya trenden?

Ja ni hörde rätt, idag jobbade jag på Glassiären med härliga människor. Jag förväntade mig en såndär lugn dag där för där kommer det aldrig folk för det är inte ett så folkbemannat område liksom, men vi hade så långa köer dom flesta timmarna men vad duktiga och smidiga vi var, allt bara flöt på. En stund då det var lugnt spelade vi lte badminton med en bägare, haha lättroade som vi är! Senare på kvällen kom det två damer som ville ha kaffe med grädde, men vi säljer ingen grädde och våran "äckliga kalla" mjölk ville dom inte ha så dom ville ha en klick mjukglass i? Ja, dom tyckte det var himla gott iaf så det var ju bra det, haha.

Vi stängde nio, parken tio. Jag städade hela Glassiären, så ren har den inte varit på hur länge som helst, sa min kollega Anton (: Jag blev klar tio i tio, slapp ha kassa idag och jag slutade ju inte föränns halv elva så jag fick vara lite olydig och inte bippa ut förräns efter jag bytt om och gjort mig klar för att åka hem.
Det blev iaf snabbtåget hem som gick 23 så mamma och Ove kom och mötte mig på station, sen cyklade jag hem och dom hem till Ove och då åt jag pasta bolognese framför 2 1/2 män, då mår man!

Jag måste alltid varva ner efter en lång dag på jobbet, kan inte bara kasta mig i sängen men nu börjar jag bli en aning sömnig, känslan av att man är ledig imorgon är så himla fantastisk också!
See ya tomorrow, kiss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0