Skämtar någon med mig?

Jag visste det! Jag skrev för ett tagsen att nu när jag väl köpt en ny dyr iPod efter att ha letat så himla mycket efter min gamla utan resultat, så kommer den komma fram när en ny är inköpt och vad händer? Jo, jag rensade lite i min byrålåda och under lite skivor och annat så låg den där liggandes prydligt med sladden runt. Fan! Aja, ingen idé att bli arg, mamma får ta den så den kommer ju till användning, men det är väl min och mammas vanliga gamla otur?

Vill förresten skriva en sak som Carl-Einar sa idag som fick mig att bli varm i hela kroppen:

"När världen rasar är det viktigast med dom du har närmast. Dom nära och kära. Här. Hit till varietén är alla välkomna. Hit kan alla komma som förlorat något eller någon. Här får alla plats som vill ha lite tröst. I den gemenskapen. Få ett varmt hopp. Det är viktigt för oss. Det allra viktigaste är väl att ha en vän. Någon som man kan vara lite i Snackartagen med."

"Det har varit dåligt väder hela hösten. Hela januari och överallt i världen har det varit dåligt. Vi har inte brytt oss om det. Det viktigaste vi vet är att vi behöver varann. Det är dom små grejorna som räknas. Dom små grejorna som att hålla i handen och dricka färskpressda juice, läsa tidningen i lugn och ro med en espresso. Äta en god måltid, och promenera och skratta.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0