Vila.

Jag är tydligen en sån bloggare som samlar på mig en massa och skriver en hel roman varje gång istället för att skriva lite och ofta som jag själv tycker vore skönare och enklare, får jobba på det där. Under dagen har jag bokat en tågbiljett till Falkenberg för imorgon, orkade inte åka idag då jag inte hade en biljett eller resväskan klar och orkade inte stressa så jag bestämde mig för att bjuda över Sara på filmkväll, hon åkte hem nyss så ni förstår att det blev sent.

Jag var ju hos läkaren idag och anledningen till det är att jag inte trivs på mitt jobb, det är för stressigt för mig och min mage har fått sota för det. Jag har fruktansvärda magsmärtor varje dag innan jobbet och ibland under jobbet och i och med att jag är pool (alltså Överallt) så känner jag mig som en slav som skickas hit och dit och arbetsmiljön passar inte mig. Själva Liseberg är okej men inte mat & restaurang världen, usch. Läkaren undersökte mig (ett finger upp i rumpan på köpet också) han hittade inga fysiska fel, snarare tvärtom men att mina förklaringar visa klassiska symptom på stress och han sa att jag skulle ta denna veckan ledigt och se nästa vecka om det blir bättre, om inte får jag ett läkarintyg. Ringde jobbet direkt när jag kom hem och förklarade allt och Jenny, en av arbetsledarna lyssnade och förstod mig precis och berättade att hon tänkt på detta en del om att poolare har det svårt, att man inte ska sätta första-säsongare på Pool-tjänst (Nähä, verkligen?) Så nu är jag sjukskriven och ska äta ordentligt, koppla av och framförallt SOVA ordentligt. Hoppas jag kommer tillbaka till jobbet och trivs, då högsäsongen är över och tempot kanske dämpar ett steg.

Nu ska jag sova *Längtar* men vi hörs imorgon =)
Pussokram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bara värd det bästa min fina vän.

Hoppas vi får ett pass ihop när du kommit tillbaka! / Johanna, din '' pool''-are.

2009-07-28 @ 22:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0