Fyfan för jobb ibland.

Igår var inte min dag. Gick upp tidigt, kom till station vid halv tio då tåget skulle åak mot Göteborg, tror ni det står ett tåg där? Nopp. Det räknades ju som en söndag p.g.a Nationaldagen så det gick varje timma, så jag fick ringa till Liseberg och säga att jag var försenad, så det blev jag en halvtimma ungefär men sån tur var så var det ingen fara. Men väl där så slog jag i huvudet i skåpsdörren och ville mest bara hem p.g.a mycket annat som hade hänt, grät på toan innan jag kunde gå ut och jobba mitt livslånga pass. Men dagen flöt på och efter ett tag blev det riktigt roligt, tack vare sköna arbetskamrater! Skulle räknat kassan halv nio men fick räkna klockan åtta för det fanns inte mycket att göra, så jag stack iväg tidigare för att hinna med min spårvagn, men missade den typ med 1 minut så jag började gå mot korsvägen. Inte en syn av en spårvagn så jag tänkte att jag kunde småjogga till station, men fyfan vad klockan gick och jag sprang som en galning! Jag var sååå nära på att ramla ihop och jag andades som en överansträngd häst och svettades och var röd som en rabies-smittad typ, haha. Jag hann med tåget precis på slaget och folk var nog lite rädda för mig på tåget men jag var så nöjd med min insats, hehe.

Väl hemma i stan cyklade jag till Hemmakväll och köpte lite godis, sen slappade jag hemma med telefonen i ena handen, pratandes med Sara och hade gaffeln i den andra och käkade pasta carbonara. Älsklingen kom senare på kvällen och då somnade vi nästan med en gång, hihi.

Idag har vi som sagt slappat för det mesta, har ju regnat massor så det är väl det enda man kan göra. Nu tänkte vi göra lite middag och sen ska jag ta en dusch innan vi tar en sväng till Sara och åker hem till Alex.

Jag hör nog inte av mig mer ikväll, men imorgon ska jag försöka hinna slänga in ett inlägg. Om inte det heller inträffar så tro inte att jag har dött, jag jobbbar bara ;-) Ha det bäst mina pinglor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0