Dag 3, diet.

Hej alla glada, jag lever!

Jag bloggade inte igår för jag jobbade hela dagen och det var en riktigt tuff dag, som slutade med att jag fick sjukskriva mig för idag, låter jäkligt klent och jag har dåligt samvete för det men hälsan går alltid före tycker jag. Jag började klockan 14 och självklart hamnade jag på det värsta stället, Burger King, men jag fick bita ihop och tänka att efter detta har jag iaf fått känna på hur det är där, nu kan inte dom andra ställena vara värre. Jag var där hela dagen och fick vara på alla stationer: Fritösen, kassan, lägga köttet i grillen, vara host och slutligen göra hamburgarna. Jag slutade halv tolv, men den sista halvtimman på sitt pass ska man räkna sin kassa och då gjorde jag och min kollega det och sprang sen ner till CK för att redovisa våran kassa, min kassa blev rätt för bara andra gången, woho! Sist var det 3 eller 4 gången det blev rätt. Min prins räddade mig och Johanna och hämtade oss utanför jobbet och körde oss båda hem.

Påvägen hem igår så började jag storgråta, då kom alla känslor ut efter dagen för jag hade varit så spänd och jag hade inte fått slappna av 1 sekund, stått upp i 8 timmar och min kropp är inte van vid det, jag kände mig jättedålig och tanken på att jag skulle jobba dagen efter fick mig att få ont i hjärtat. Jag låter jätteklen men det var hur min kropp reagerade, jag tog en skön dusch och låg i säng vid 2, somnade ett tag senare p.g.a en jobbig huvudvärk och mina ben och fötter värkte nåt så in i helvete... vips så ringde klockan 8.00 och jag skulle upp för en ny lång arbetsdag, jag ville verkligen inte! Det kändes som att jag hade legat i sängen i bara 10 min,  så det slutade med att jag sjukskrev mig och gick och la mig hos Alex igen och sov 3 uppskattade timmar till.

Jag och Alex hyrde några filmer och har slappat i soffan. Nu är han hemma för han ska upp tidigt för att åka till Karlskoga imorgonbitti, jag själv ska ladda för en ny arbetsdag, men jag slutar iaf klockan 20, vilket är skönt!!
 
Min diet då, går bättre än vad jag trodde det skulle göra faktiskt. Visst, jag måste erkänna att jag kan sitta och dagdrömma om mat och se några laxfiléer, mackor och pasta flyga omkring men jag står emot. Det är svårt att hinna dricka den här dietdrickan när jag jobbar men igår gick det hyfsat på rasten och jag hinner inte vara hungrig, trots att jag jobbar och tar i mat hela tiden. Mamma köpte en ny smak idag av ett annat märke men den var inte mer god, men det går ner. Hittade även en chokladbit från samma märke som är en måltidsersättning som var delicious, jag och choklad liksom hallå! Så nu sitter jag här med min banan/jordgubb dryck som smakar allt annat än det och lite körsbär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0