Tommy och Annika bakar bullar hos mig?

Imorse efter frukosten då Alex hade gått tillbaka till jobbet så tänkte jag ta dom sista 3 raderna ur min maraboukaka och smälta i micron för det är bland det godaste som finns! La dom i micron medans jag gick på toa, när jag kom ut 2 min senare var det rök i hela undervåningen, jag skojar inte! Fick panik och jag kunde knappt andas så jagt öpnnade dörren i grovköket och huvuddörren. Det luktar fortfarande, även på övervåningen, fan! Jag hoppas jag hinner vädra lite till innan Alex och hans pappa kommer hem på lunch kl 13. Men jag har lärt mig nåt nytt, att kanske ta lägre grader till nästa gång så jag slipper betala ett helt nerbränt hus. Min choklad var svart och det fanns inget annat att göra än att slänga den.

Men samtidigt såg jag detta som ett tecken: Att jag måste sluta nu och ta hand om mig själv. För ett tagsen gick det ju så bra, jag simmade 2-3 ggr i veckan och tränade emellan men nu har allt det bara...poff! Den ena anledningen är väl att jag inte vill simma själv och Karro har varit upptagen med plugg och haft en dålig arm och så får väl jag använda ursäkten om att det har varit mycket på körskolan, hemmakvällar framför tv:n och inte haft någon lust alls till träningen. Men snart är Turkiet här och det är dags att få den kroppen jag vill ha, jag känner mig mullig, klumpig, stor och väldigt blä! Det är väldigt jobbigt att ha den känslan, särskilt när man har tränat kroppen och sen helt plötsligt slutar och byter matvanor helt, nej usch ändring! Jag vill så gärna köpa kläder som jag känner mig snygg i men just nu vågar jag inte prova kläder för jag känner mig som en val, den känslan har dom flesta haft och man blir bara deprimerad av det, kanske sitter det i huvudet men det är ändå jobbigt för man själv känner hur kroppen säger "Nej!"

På tal om kläder, jag har sett en snygg väska och ett assnyggt/härligt linne på Gina, och även ett linne på BikBok men jag vet inte om jag har pengar eller mod till att köpa det när man hör mammas röst i huvudet som säger: Tänk på pengarna nu!
Plus att jag igår la en lapp i brevlådan om en prenumeration på den här hundtidningen jag köpte för ett tagsen, man får 6 tidningar + en stor hundfilt, en hundduk och hundgodis för endast 198 kr! Det tyckte jag lät riktigt bra nu när vovven kommer till hösten förhoppningsvis.

Förövrigt sitter jag och läser lite bloggar och kikar runt, ska nog ta min pojkvän på en promenad senare. Imorgon ska jag och Karro börja simma igen och då måste vi hålla det i schack! Vi hörs sen, pussokram.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Just nu har du chans enatt vinna presentkort värda 500kr hos mig. Var med och tävla du med! Kram

2009-05-06 @ 18:00:31
URL: http://marielle.missworld.se
Postat av: Marielle

Just nu har du chans enatt vinna presentkort värda 500kr hos mig. Var med och tävla du med! Kram

2009-05-06 @ 18:00:43
URL: http://marielle.missworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0