Vad är det jag vill egentligen?

Sitter här med min svullna mage, pratade nyss med mamma om det och får se om jag kan kontakta min barnmorska på Um eller nåt och fråga om dom vet vad det kan vara och om dom kanske har något som kan hjälpa, det känns som att någon har blåst upp en ballong i min mage och det får mitt humör att lägga sig lååågt.

Sitter också och funderar på, ja...allt! Under min och Karins pratstund idag så pratade vi om vad vi vill bli, barn och hur vi vill att våra liv ska se ut och det är så svårt att ha en bild av hur man vill ha det, för det blir ju aldrig riktigt så. Vi pratade b.la om att det är väldigt hemskt på ett sätt att ta ett barn hit till denna hemska värld för vem vet hur den ser ut och hur den är när dom blir äldre, fast så vill jag inte tänka utan tror att dom kan sköta det precis som vi gör, för dom vet ju faktiskt inget annat, precis som vi. Jag vill ha barn och jag tänker ge dom det bästa, punkt slut. Vi pratade även om yrken, Karin vill bli Polis, jag vill bli det, det, det och det! Hoppar så mycket mellan barnmorska och djursjukvårdare, det känns inte som att jag är redo för att sätta mig vid skolbänken igen och ha prov just nu, men kanske nästa år då jag har jobbat och fått lite erfarenhet via det och tjänat egna pengar, då kanske det är dags och om glöden finns kvar. Barnmorska känns "enklast" eftersom utbildningen jag vill gå är i Göteborg, djursjukvårdsutbildningen finns i Uppsala eller i Skara, segt! Skara kan man pendla till iofs men gud vilken pendling under många år. Men djur har ju alltid varit min största passion och djur 'är det bästa vi har på jorden enligt mig, ärliga och intelligenta varelser. Men att hjälpa föräldrar och ha hand om spädbarn är ju... Ja, här läser ni om en förvirrad men samtidigt säker tjej som vet vad hon vill, men tänk om man väljer fel?

Klockan är 22.22 önska er nåt...................! Klar.
(Jag och Alex säger alltid så till varandra då klockan har 4 likadana siffor)
Åh Alex älskling jag saknar dig nu.
NEEEEJ vad läskigt, Alex smsade preciiis när jag skrev detta för er


Saknar dig baby <3

Nu ska jag nog gå ner och se så att min kisse har allt hon behöver därnere och sen är det väl bara att nana kudde, kanske läsa lite teori innan. Imorgon har jag lite planer, ska b.la träffa en gammal vän från min gamla klass, vem får ni veta imon =)

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0