Kontakt.

Hej!

Lördag och det har inte hänt mycket idag, eller jo en sak har hänt och det är rätt stort för mig. Men det berättar jag efter det här: Igår var det fredag och då var det meningen att jag, Alex, Johan och Jocke skulle träffas och tjöta över några öl. Det hela slutade med att vi alla blev en aning berusade, sjöng (skrek) låtar som "Jag undrar om du" med Patrick Isaksson och "Under Ytan" och en massa partylåtar, just då insåg jag vilka jävla underbara människor jag har omkring mig. Har aldrig någonsin känt sån kärlek till mina vänner =)

Imorse var jag bakis och skulle jobba, suck! Men jag överlevde tackvare powernapen jag tog efter frukosten. Annars har vi bara slappat hela dagen och vid fem kom Johan. Imorse hyrde jag The Uninvited som är en rysare som jag spanat in ett tag, tänkte att jag skulle försöka dra hem Johan så han kunde se den med oss eftersom han har förklarat vad för slags skräckisar det är han blir rädd för.


Efter filmen som vi tyckte var GRYM då pratade vi om övernaturliga händelser vi varit med om, då började jag prata om mormor som jag och mamma vet lever i mammas sovrum för vi har känt av henne så många gånger. Vi gick upp, jag gick in själv först.. viskade och försökte få kontakt.. tror ni inte jag fick det eller?! Jag fick andningssvårigheter och inandningen började bli pipig, som om jag var hes (detta såg jag som ett tydligt tecken på att hon var där eftersom den sortens andning förknippas med hur hon dog) Sen fick Johan gå in själv och han kände som många andra har känt efter att ha gått in i det rummet: Lugn.

Efter en stund ville vi gå upp igen, vi släckte lampan och satte oss på en plats som kändes mest rätt. Vi satt tysta i säkert 15 minuter och efter det gick vi ut, jag fick ingen kontakt alls denna gången kanske för att jag nog ansträngde mig för mycket för att känna något, men Johan däremot fick kontakt med MIN mormor liksom, helt sjukt. Vi tänkte hela tiden att vi måste göra oss till men nixpix. Han hade pratat med mormor, inte högt utan mer i huvudet. Hon log åt honom (som hon alltid gjorde) och sa att det kändes bra att han var mycket hos mig nu när jag mår dåligt och hon vet att han hjälper mig att må bra och det blir hon glad av. Jag bara kände hur ärligt och rätt det var! Sen beskrev Johan för mig hur hon såg ut, vad för bild han fick av henne. ALLTING STÄMDE och då menar jag ALLT. Jag visade sen ett kort på henne och Johan blev lite rädd för sig själv så han åkte till jobbet, haha! Men sjukt läskigt det där, har ni någon gång varit med om att ni fått besök av någon död släkting eller liknande? Tell me!

Min älskade pojkvän ligger sjuk, har väldigt ont i halsen så har tryckt i han ett par Ibumetin och halstabletter, ska nog kurra in mig bredvid honom och kika på tv och koppla bort kvällens händelse. Ni får sova så gott så höres vi imorgon. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Soffan

Jag minns inte detta men enligt min mamma och hennes dåvarande pojkvän så snackade jag med mormor precis efter att hon hade dött tydligen. Jag var jätteliten och minns inte ens mormor för hon dog så tidigt. Jag hade sagt till mamma att hon mådde bra osv och att hon inte skulle oroa sig typ :P Intressant det där!

2009-11-15 @ 02:35:28
Postat av: LoL

ja här behövs nog rätt tunga medeciner!

2009-11-15 @ 17:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0