Några funderingar över det största mysteriet för mig..

För att börja inlägget med lite normala grejer: I veckan har jag provjobbat på en ny restaurang/Café/bar som ska öppna i Storken nästa vecka, jag är fortfarande rätt osäker för jag gillar inte chefen, eller han är jättesnäll när man kommer som kund men jag har hört ett och samma rykte bland flera att han inte är alls rolig att jobba med.. så därför undrar jag om jag ska vara tacksam för att överhuvudtaget få ett jobb eller lika gärna säga Nej när jag vet att jag ändå inte kommer att trivas eller vilja säga upp mig inom ett tag? Ska man vara lite modig eller gå på magkänslan? Jag menar, mitt liv tar ju inte slut där om jag skulle säga nej för jag känner mig själv så väl.

Ikväll ska jag provjobba på Åkanten, det ska bli lite kul men hade gärna viljat skjuta fram det eftersom jag är lite sjuk och ska dessutom upp och jobba på mina båda jobb imorgon. Menmen, nog om sånt här tråksnack!

Har suttit någon timme på youtube och gick b.la in på spekulationerna om min underbara Michael Jackson, många tror att han har fejkat sin död och lika många säger emot. Om jag ska vara ärlig vet jag inte vad jag ska tro, min mamma t.ex. har alltid trott att han lever, att han fejkade allt och stack för han skulle aldrig klara dessa konserterna och denna pressen, han klarade det inte. Har sett lite filmer på youtube där dom antyder att det är Michael i egen hög person som går själv ut ur ambulansen som kom och hämtade honom (Dom hade filmat regskylten så man visste att det var samma fordon) och in genom en dörr. Sen även ett klipp där man kan se Michaels kropp under det vita lakanet röra sig och kanske sätta sig upp. Det klippet har många kommentarer så man vet inte riktigt vad man ska tro då man läser en kommentar, tittar på klippet, läser en annans och tittar på klippet och vet inte riktigt vad det är man ser längre.



Jag måste erkänna att jag mår jättedåligt av att titta på detta, för det var något liknande jag fick se samma dag han dog och jag mådde illa av nyheten. Lite Deja-Vú känsla över det hela, inget jag vill uppleva igen.

Men vad tror och tycker ni om detta? Det skulle inte förvåna mig om detta var Michaels idé för han har alltid velat skapa extrem och stor uppmärksamhet, så detta kan lätt vara en av hans "Did I scare you?" - Tricks, let´s hope so. Men min undran ligger mest på om familjen skulle kunna med och skapa en sån stor ceremoni som måste kosta en massa pengar, få hans egna barn att stå och hålla tal och bryta ut i tårar eller att hans bror står och säger: Michael, can you please give my twinbrother a hug from me, och brister ut i tårar. Eller att dom kan hålla masken medans dom håller presskonferenser om hans död och deras saknad? Och en sak till, det måste vara fler än hans egna familj som vet att han lever, jag menar.. så många som är omkring han idag måste ju spilla ut hemligheten någon gång för att både få uppmärksamheten och tjäna pengar? Undrar jag undrar..

Här är ett till klipp där man får se Michael (?) kliva ut ur ambulansen, på egen hand.



Det är så likt Michael som det kan bli, men jag undrar: Hur långt kan denna personen gå om det skulle vara fejk? Förstår ni vad jag menar, skulle dom fixa en ambulans, en polis eller vad det är som hjälper mannen ur bilen och en man som är en slags kopia av Michael, det kusliga är att det lilla av hans gångstil man fick se fick mig att få rysningar för det kändes verkligen som att det var han. Stannade bilen i någon slags håla eller garage under jorden, en förare, en hjälpare.. och Michael, varför skulle det inte kunna vara det?

Ojoj, vad djup jag känner mig nu, men ni som är intresserade: Kolla filmklippen några gånger, läs igenom det jag skrivit och skriv en kommentar, även till er som kanske inte är intresserade vore roligt att få en åsikt ifrån.

Nu måste jag ner till min tjatmoster till mamma. Vi hörs sen, kiss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0