Chucky Armani Hallgren, välkommen <3

Hej!

Dålig uppdatering men jag har faktiskt världens bästa anledning! Jag har ÄNTLIGEN fått min lilla chihuahis! Han är så underbar så det är inte sant, 9 veckor och väger kanske.. ja, 600-800 gram, som ett litet smörpaket.

Uppfödaren kom igår med han, hans två systrar och hans mor och jag sa Ja med en gång, fast hon var här i över 2 timmar för att prata och skriva på kontrakt m.m. Inatt var det inte så roligt, jag var sjukt trött för han vaknade efter 1,5 timme 4-5 ggr inatt så det var bara att trösta honom när han gnydde och gå ut på altanen och se om han kunde kissa eller bajsa, sen la jag honom i hans koja och han somna om. Ungefär så höll jag på hela natten, det var tufft men värt det såklart för jag var ju helt beredd och självklart är han ledsen när det är helt ny miljö, människor och helt utan mamma och syskonen.

Idag har han varit lite gladare och lekt och stojjat hela morgonen. Sovit en del såklart och följt med oss på en heldagstrip till b.la Öb, jordnära och hälsat på lite folk som var nyfikna på honom =) Han stortrivs verkar det som och det gör oss så lyckliga.

Nu håller vi på och leker med honom för fullt och han har en massa energi, jag ber till gud att han sover lite mer inatt så jag kan få mer sömn för imorgon är helvetesdagen för min del: Funkykidzstars imorgon kl 9.00 lektionen startar klockan 10 sen åka till Liseberg och jobba 13.00-23.30, blää! Men det är pengar och jag har något att se fram emot när jag kommer hem, kommer sakna honom =(

Jag startade dieten igårmorse men eftersom jag blev så glad över Chucky så ville jag fira med en bra middag så idag startade jag på nytt igen, fast denna gången är jag inte lika motiverad så jag ska därför undvika så mkt sött som möjligt och istället äta lite till dietdrycken som en grov macka och 1 ägg till frukost, lite fullkornspasta till dom större målen och till det träna så mycket jag kan och orkar. Det blir nog bra =)

Nu ska jag koka lite pasta faktiskt och göra en liten sallad, ta en dusch och leka med Chucky innan jag ska stressa ner och vila så mycket jag kan inför imorgon!

Sov så gott, ni får självklart en bild på goingen!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Där är han ju underverket :) Hoppas du fick sova inatt=) Ring mig ikväll =) KRAM!

2009-09-05 @ 12:58:11
URL: http://www.sarahfranquis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0