Rätt in i väggen..

känns det som att jag har gjort. För detta var den jobbigaste helgen i år måste jag faktiskt säga. Mina krafter är helt slut, eller kanske inte helt slut men i hjärnan piper en liten röd lampa som säger: Nu räcker det!

Fredag: Jobbar mellan 15-23, är inte hemma förräns tolv tiden och när jag har jobbat och kommer hem så är det inte sängen som gäller, då är det mat, lite tvtittande m.m. Precis innan jag skulle lägga mig (Vid två tiden) så tänkte jag titta på tågtiderna för dagen efter, satt och tänka att det ska bli så himla skönt med sovmorgon imorgon och ta halv ett tåget, men icke! Just då kommer jag på att jag ska dansa med barnen kl 10 i Partille, vilket innebär att klockan ska ringa klockan åtta och sen är det nio tåget som gäller...FYFAN! Fick kanske 4,5-5 timmars sömn.

Lördag: Sen när Alex körde ner mig till tåget på morgonen så missade vi det på minuten så han fick köra mig till Partille + att lille Chucky var med och inte hade fått sin frukost än. Sen fick Alex åka tillbaka till Alingsås och när jag var klar där så fick han hämta mig på station i Alingsås, köra hem mig så jag fick i mig frukost och sen köra ner mig ännu en gång så jag kunde ta tåget till Göteborg för att åka till jobbet. Dessutom hade jag bett honom hämta mig i gbg kl 23 då jag slutar för jag skulle inte hinna med tåget annars, så där blev det två långa resor till för honom.

Söndag: Börjar klockan 13, tänkte ta 11.30 tåget, precis vid station fick jag tanken om att det antagligen inte går något halv tåg på söndagar och tror ni att det gjorde det? Nopp. Så där blev det en till resa till gbg och sen hem för Alex, jag säger bara stackars min pojkvän. Han jobbar omänskligt mycket på vardagarna och så kommer han hem till en klantig flickvän och en sprallig chihuahua. Jag står i stor skuld alltså.

Men nu är den hemska helgen över och jag är så glad att ha en vecka ledigt nu. Ikväll var det meningen att Johan skulle hämtat mig i Alingsås och vi skulle åkt hem till mig och ta en cigg och berätta om våra glada och tråkiga nyheter men hans bil dog så han kunde inte ta sig in till stan =( Lite ledsen blev jag men det kan vara skönt att bara dra på sig pyjamasen och sätta sig framför tv:n med en stor tallrik mat. (Hade jag iofs gjort även om Johan var med:P)

Imorgon ska jag SOVA UT. Chucky är med mamma så jag har en hundfri natt! Men jag måste erkänna att jag saknar plutten så fort han inte är med, men iaf imorgon ska jag och Frida faktiskt bli lite nostalgiska och vara med på gymnasie 2:ornas danslektion tillsammans med Linda, ska bli så jävla roligt! Efter det ska jag och Alex på lägenhetsvisning som bokades in endast för oss, det ni! 

Nu ska jag värma mat, ett riktigt negativt inlägg men var tvungen att skriva av mig. 
Sov gott =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0