Helgen

Hej!

Det blev ingen update i söndags, vi kom hem sent och då hade vi annat för oss som kallas filmkväll. Men nu kommer det lite grann. I lördags var det dags för Linköping och jag blev skjutsad ner av Johan till Göteborg, stressad som fan var jag för jag var nära att missa min buss. Men hann och fick sitta på den där bussen i 4 timmar, utan ipod dessutom för datorn stannade medans jag laddade den så den stannade upp den också och batteriet blev dåligare och dåligare tills den slut dog så jag hade inget att lyssna på, inget att läsa eller nånting. Så det var bara att försöka sova sig igenom resan. Väl framme plockas jag upp av Fredrika och hennes kompis, vi drog till skolan där det var full rulle med musik, utklädsel och alkohol. Efter det var vi ett gäng som drog och handlade mat för att sen grilla och ha en slapp kväll i det fina vädret.

Tur var det att Fredrika också var lite bakis så vi hade huvudvärk och var sega som fan. Efter en stund drog vi hem till henne för att ha vårat mys och catch up-talk. Satt i soffan med filtar framför Vänner med gurka, dipp, marabou och hallonsoda.



Vi satt uppe till ett tiden ungefär tills våra munnar inte längre orkade prata och dagen efter var det meningen att vi skulle gå upp halv tio, tio men vi snoozade ganska rejält så vi vaknade elva, halv tolv. Åt frukost, gjorde oss iordning och stack ner på stan då Fredrika skulle göra lite ärenden och jag skulle handla med mig nåt gott på bussen. Men innan det var påstigning köpte vi en varsin glass och satt i en park.




Sedan var det en lång bussresa hem, fast jag hoppade av i Borås där Johan hämtade mig. Efter det åkte vi till pappa i Göteborg och hade det jättemysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0