Rec 2

Igår bjöd jag hem en vän på filmkväll och sleepover. Vi åt lite pizza och tittade på uppföljaren av en av mina favoritskräckisar. Skräck är ju min favoritgenre och jag brukar ofta inte bli rädd eller hoppa till men den här filmen får mig faktiskt att vilja titta bort då jag vet att något ska hoppa fram, vilket är ytterst ovanligt. Jag och min vän såg ettan på bio förra året och undrade i början vad fan det var för b-film vi hade betalat för, men det slutade med att vi satt på varandra och klämde sönder varandras händer så att se tvåan tillsammans var ju ett måste.



Filmen handlar om ett hus med lägenheter där folket drabbas av ett rabies-liknande virus, orealistisk men skitläskig!

I slutet av filmen kom Johanna förbi, hon hoppade till några gånger hon också trots att hon bara såg slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0