10 Juli - Dag 8 i Italien

Hej!

Vill börja med att säga grattis till min kära vän Sarah som fyller år idag, jag hoppas du har haft en fin dag och vi måste fira dig med ett glas vin eller två när vi har kommit hem!

Hur har ni det där hemma? Här är det varmt som i en ugn ska jag säga, idag har vi haft 39 grader om inte mer och det tar lite smått kål på oss, vi är väldigt trötta och slöa med tanke på värmen och alla aktiviteter som vi gör, men kul är det!

Igår åkte vi till Maranello där dom gör Ferraris, vi kikade in i deras affär där dom säljer Ferrarikläder m.m. Efter det drog vi till Armani och shoppade kläder, inte jag iofs eftersom deras kläder inte riktigt är i min smak men dom andra shoppade loss och Johan fick köpt en asmysig tröja som både jag och han kan använda, och även ett par snygga skor. Efter det avslutade vi våran shoppnoja i ett stort varuhus med en massa affärer och sedan blev det hemfärd.


Jag och Johan. rökpaus.


Idag åkte vi in till en stor marknad på förmiddagen, finns massa roligt att titta på men det tråkiga här i Italien är att om man vill pruta så är det ingen idé, "omöjligt" enligt italienarna, suck. Men det är ändå billigt så man ska inte säga nej helt. Det roligaste idag var att några Italienare började bråka över hela gatan, dom skrek och slog på bilar och dom fick en stor folkmassa som publik som bara stod och titta och skratta (Har detta italienska utbrottet på film).

Jag har ju shoppat lite smått och gott här i Italien, jag tänkte lägga upp lite bilder på detta.

Denna klockan köpte jag idag, 80 kr.

Den blinkar dessutom i massa olika färger så är man ute på natten och
undrar vad klockan är så är det inga problem att få veta.

Min iPod fick en tröja, 60 kr.

Mitt dröm cigg-paket, haha. 30kr.

Örhängen, 80kr. Ring, 90 kr.

Navelpiercing, 100kr.

Michael Jackson mugg, 70 kr.

Michael Jackson Neccesär, 40kr.

Ja ni ser att jag hittat väldigt bra grejer som passar mig, hihi. På tal om annat, efter marknaden idag så hoppade jag i poolen för att sen ligga och steka i solen med iPod, cigg och bra sällskap. Nu har jag blivit riktigt bränd på benen och magen, nöjd! Och jag som har en vecka kvar, jag kommer bli neger!

Här sitter jag just nu, fast nu är det mörkare och svalare.

Vi är bjudna på Italienskt guldbröllop i slottet bredvid men jag och Charlotta ska stanna här hemma, det hade varit kul men jag känner mig otroligt utmattad och min hud brinner och jag orkar verkligen inte göra mig snoffsig.

En annan sak till mina vänner där hemma, jag låg förut och lyssna på en massa go partymusik och tänkte på Onsdagsklubben, förfest, mina närmsta vänner och dans! Jag saknar er så otroligt mycket och jag ser fram emot att komma hem så jag kan gå ut och dansa med dom bästa jag har!


Kommentarer
Postat av: sarah

Tack!!! :D eller snarare fyra glas vin tror jag! ;) Saknar er!

2010-07-11 @ 15:55:09
URL: http://www.sarahfranquis.blogspot.com
Postat av: skogsmulle

Hej din lena babystjärt! Såg ditt meddelande och mycket riktigt så har jag inte varit inne på internet överhuvudtaget på några dagar, har inte haft tillgång till dator och har haft fullt upp. Likaså denna vecka! Men jag lovar att vi går ut på onsdagsklubben när du kommit hem ;) jobbar tidigt varje morgon, men vafan man är bara ung en gång. Pappa ska nog fixa min nya dator ikväll så att jag kan börja använda den så då kanske vi hörs av :) Många pussar, saknar dig! <3

2010-07-12 @ 12:20:16
Postat av: Natta patta

miss u , ses när du kommer hem snygging!:D

2010-07-14 @ 22:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0