12 Juli 2010

God förmiddag!

Sovit gott? Jag/vi har haft en skitnatt kan jag säga, jag hade sån panikänsla och hade känslan av att jag var iakttagen av någon eller något i rummet, varenda rörelse jag gjorde granskades, jag bara kände det och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag var trött men kunde verkligen inte koppla av så jag väckte Johan och han blev skraj, inte utav det jag berätta utan för att han hade känt samma sak men inte velat säga något till mig för att skrämma upp mig. Vi gick ut och tog en cigg och sen när vi la oss ville jag byta sida av sängen och jag satte på datorn för att se på förhäxad och komma på andra tankar. Johan somna, jag kika på datorn och då kändes allt lugnt men sen började datorn hacka och stanna ovanligt mycket och strax efter det i tystnaden så hörde jag ett obeskrivligt ljud utanför dörren som skrämde skiten ur mig. Ni vet dom här olika ljuden man kan spela upp på en synt? Båt, tutor, vattenfall osv.. jag kan inte förklara detta ljudet men det var likt en brusande tv som gick på och snabbt av. Väckte Johan storgråtandes för panikkänslan växte och efter en stund när jag försökte ligga och koppla av hörde både jag och Johan röster nerifrån, ingen var vaken, Thomas sover i vardagsrummet och han snarka och ingen annan var uppe. Det lät som att några diskuterade eller bråka för det var inga röster jag kände igen.

Efter väldigt dålig sömn vaknade jag upp med mensvärk och under frukosten diskuterade vi alla om hemresan, istället för att åka hem på lördag så åker vi på fredag kl 12.00 för att slippa stressa och vi har precis bokat Danmarksbåten hem istället för att ta bron, skööönt säger vi! Vi längtar hem en del nu, särskilt efter inatt!

Igår var vi iaf i staden Lucca, ca 1 timme härifrån. Vi kikade runt, åt glass och fick syn på en jättehäftig parad med trummor, jonglering av flaggstångar m.m. Efteråt åkte vi hem och stannade vid våran favorit pizza-restaurang som har god och billig mat och trevlig personal. Vi har varit där två ggr nu på två dagar och vi ska antagligen dit igen för idag är sista dagen dom har öppet innan dom stänger för semester. Jag kan säga att deras pizzor är *mm..mm..mm*. Gissa vad deras pizzor kostar....! Mellan 30-50 Euro typ, alltså jag köpte en pizza för 3 Euro i förrgår (30 spänn) och man får mat för pengarna!

Nu sitter jag vid poolen i skuggen med en handduk över mig och datorn för att kunna se något, jag vilar mig från solen idag för jag fick typ solsting igår. Men resten av gänget ligger runt om mig och solar och har det gott!

Nu ska jag sluta tjata, men jag skriver nog snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0