19 Juli och vaknar upp hemma <3

Hej mina älsklingar!

Nu är jag äntligen hemma, det är nog den skönaste känslan jag haft på länge. En sak är ganska säker och det är att jag är urless på att åka bil och trängas för att sova, höhö. vi bilade från Italien genom Österrike, Alperna, Tyskland och sist till Danmark men det blev några änringar i schemat.

I fredags lämnade vi vingården vid halv ett tiden, bilade hela dagen, stannade och tog lite bilder på bergen, stannade och åt på en jättemysig restaurang, bilade vidare, stannade på en stor rastplats i Tyskland och när jag och Johan la oss vid halv tre tiden började det spöregna och hela vägen dit hade vi sett makalösa blixtrar över hela himlen utan åska. Vi sprang till bilen där alla trängdes med täcken, kuddar och handdukar. det mysiga med det var regnet som inte kunde nå oss och åskan som senare kom och man visste att man var trygg i bilen bland alla andra.
Dagen efter fortsatte vi att bila, vi hade bokat en färja från Danmark till Göteborg halv nio på söndagkväll men vi kände att vi bara ville köra raksträcka och boka om färjan, så det gjorde vi och körde hela natten för att komma till Danmark och färjan gick vid tolv på söndagförmiddag, så man kan säga att vi kom hem ungefär 9 timmar tidigare och det tackar vi för! Alla djuren var överlyckliga i Vårgårda och sedan när vi åkte hem så möttes jag av mamma och världens gladaste Chihuahua som inte riktigt visste vilka vi var först för han skällde lite men det tog inte lång tid innan han såg oss och hoppa och tjöt!

Inte nog med det har mamma gjort en extreme home makeover här hemma hos oss. Jag säger inte i detalj men hon har köpt och satt upp grejer, ändrat om, bytt gardiner och ja, småsaker som gjorde en väldigt stor förändring här hemma och nu känner vi att vi verkligen har kommit hem, TACK mamma! Igår gick vi och handlade på Maxi det första vi gjorde för vi hade ingen frukost hemma, sedan cyklade vi till stan för att hyra film och köpa med Thaimat hem. Det var dessutom den skönaste känslan att sova i ett svalt rum där det inte är 35 fuktiga grader och att få sova i sin egna säng!

Påvägen hem hade vi sån här utsikt:

Här har det tidigare bott en massa folk, men bergen rasade och begravde
hela byn/staden.

Autobarn, världens kö som säkert vaer 1-2 mil lång.

Nu har jag kokat ägg, ska ut och ta en snabb cigg sen ska jag överraska hjärtat med frukost på sängen!
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0