27 Maj 2010

Ännu en dag på arbetet, morgondagen blir den sista för denna veckan och det ska bli otroligt skönt. Har inte riktigt haft den bästa veckan men inget jag behöver gå in på detaljerat.

Om jag får uttala mig lite utan att någon "Josefine" eller liknande måste spy ut sina ord på min blogg så skulle jag bara vilja ställa frågan hur folk beter sig nu för tiden? Jag som flera andra jag pratat med nu för tiden har sagt till oss själva att vad fan ska man med tjejkompisar till, när det enda dom kan göra är att "Finnas där och lyssna" för att sedan snacka skit bakom ryggen och svika en rätt igenom, som om man aldrig hade betytt någonting? Nä usch, det gör mig fruktansvärt ledsen men nog ännu mer förbannad.

Som igår på jobbet, så står det en sådan typ på mitt jobb. En jag tidigare känt lite sådär halvt men lyckligtvis inte mer än så, står och viskar till sin kompis och tittar upprepande gånger på mig. Inte det mest diskreta sättet om man vill snacka skit om någon, men ni trodde väl att ni inte syntes i andra änden av rummet. Man blir bara så less på all skit och man önskar att folk kunde ägna sin energi på sitt egna liv och dom man faktiskt tycker om, för man vet aldrig vad sanningen är om man själv inte har varit inblandad i skiten. Det är nog det negativa med mitt jobbs placering: Att alla man känner och har känt men inte längre vill känna kommer dit, men det är bara att ignorera och göra sitt jobb tillsammans med sina fina kollegor.

Jag slutade för 1,5 timme sen ungefär och eftersom jag hade en ganska så jobbig dag av flera anledningar så hade älsklingen gjort en överraskning på bordet när jag kom hem idag som skulle göra mig gladare ♥



Jag skulle egentligen ha fått den på lördag då vi ska på Sex And The City 2 och ha en liten "Date" men eftersom jag var lite nere idag så fick det bli idag, jag kan säga att mitt humör höjdes en aning. Ser ni klubban i mitten?! Mums! ♥

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Håller helt med dig. Folk ska helt klart lägga sin energi på sig själva och sina kompisar istället för att snacka skit om andra. Tyvärr så ligger det i människans natur att göra så. Fast ska man snacka behöver man ju inte göra det mitt framför ögonen på den man snackar om, då är man lite smått störd.



Hur som helst. Du är stark Sarah! Finns här om du vill prata av dig!



Såg att du ska på "date" imorgon och sedan se Sex and the city 2. Jag ska göra samma sak, fat med Juliette!



Tänker på dig. Puss

2010-05-28 @ 16:20:03
URL: http://erikssonfredrika.blogg.se/
Postat av: Maria

<3

2010-05-28 @ 18:29:06
URL: http://mariakallgren.blogg.se/
Postat av: natta patta

vad fin har är gumman :) så gulligt :)

2010-05-31 @ 09:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0