Islandshästar!

Vilken dag jag har haft! Helt fantastiskt, jävla, super, mega underbart! Marica hämtade mig strax innan åtta imorse, då åkte vi och hämtade Sarah sen for vi iväg på dagens äventyr!

Vi skulle inte rida förräns kl 11 men eftersom det var sånt väder ville vi åka i god tid och inte stressa fram. Vi kom dit en stund tidigare men då förberedde vi oss med lite mackor, toabesök och kika runt på gården. Det var världens mysigaste lilla gård ute i ingenstans i Svenljunga. Hon som hade det var urtrevlig och hästarna var redo när vi kom och vi red ut i skogen och där var det utsatt en massa mysiga troll som satt i gungor och som gömde sig bland träden, mysigt eller vad! 3,5 timma med en liten fikapaus inkluderad och vi tölta och galopperade genom snöfyllda ängar och upp för branta backar, fantastisk miljö med fin utsikt och man finner ett sorts lugn inom sig.

Det var många år sen jag red, jag red både privat och på ridskola i 3 år totalt men det är som att cykla, låter man bli att cykla på några år och sen sätter sig på en cykel så är det som att man cyklade igår, det sitter i ryggmärgen och det är en sån härlig känsla. Definitivt något jag ska göra nästa år, kanske en gång på vår/sommar och en på vintern.


Under fikapausen passade hästarna på att rulla sig i snön!

Från vänster: Jag, Sarah, Marica och praktikanten Daphne.

Mysigaste nallebjörnen!

Katterna var som galna i att sitta på ens axel, spinna i ens öra och gosa en i ansiktet.
Dessutom skulle dom ligga på varandra, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0