My Name Is Monica Geller .

Är heeeeeeeeelt slut! Har arbetat non stop och det är något ni kommer höra mycket om framöver, men det känns bättre än nånsin, men kvällarna då man kan sitta hemma nöjd med sig själv och slappa är nog det bästa med det hela.

Hur har ni haft det i helgen? I fredags tog jag mig ju upp till Sarah och Henric där det blev hemmagjord pizza och vin framför Idol, drog mig hemåt rätt tidigt då jag skulle upp och jobba. Efter arbetsdagen igår (lördag) cyklade jag och Smurf till Maxi där vi inhandlade lite smått och gott, vi lagade middag och det blev en riktigt lyckad sådan bestående av kycklingfilé inlindad i bacon, potatisgratäng och sallad, mums! Till det slappade vi framför Dansfeber och P.s I love you, en ritktigt bra film alltså!

Idag jobbade jag 9.30-17.00, blev kvar på jobbet framför chefens dator då jag kom med förslaget att byta ut musiken i lokalen från tråkiga kärlekslåtar till glada och goa Disneylåtar, så laddade ner för fullt tills klockan passerade fem. Kom hem till en överspeedad hund som jag tog ut och efter det blev jag genast Miss Monica Geller...igen. Jag kan få städmani ibland... okej, nu ljuger jag stort. JÄMT! Fick fnatt på jobbet igår och började torrmoppa, våtmoppa hela lokalen, tvättade av alla ytor, dammade hyllorna i köket och putsade kylskåp och frys. När Smurf lagade maten igår så dammsög jag för fullt och idag efter jobbet gick jag ner och städade i källaren, skurade rent Pipers kattlåda, rensade hos fisken, diskade, lagade mat, duschade och nu sitter jag här bland tända ljus. Har tittat på Deep Blue Sea och nyss kom Johan förbi på en cigg och åkte till jobbet.


Såhär mysigt har jag det just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0