3 September 2009!

Igår den 3:e så var det prick ett årsedan jag fick hem min lilla Chihuahua Chucky. Jag glömmer aldrig dagen innan då jag hade hittat en annan skitsöt chihuahua men uppfödaren var ju halvdum så jag var värsta ledsen men på kvällen så satt jag och min vän Sarah på vovve.net och kikade på annonser och fann en söt liten black&tan färgad chihuahua hane som sökte nytt hem. Jag mailade henne och några minuter senare så ringde hon, hon bodde i Dahlsland men har sin veterinär i Alingsås och hon skulle in med hundarna dagen efter för vaccination.
Så dagen efter kom hon förbi med mamman och hennes tre små valpar, när hon öppnade bagaeluckan så hittade jag inte min lilla Chucky först och undrade om hon hade glömt han, men längst in i ett hörn satt han intryckt, liten som smörpaket och vägde typ 600-800gram.

Jag blev totalt förälskad, han var mobbad av sina två systrar för att han var minst i kullen och inte riktigt kunde försvara sig så han var den lite mer skygga och försiktiga valpen, tjejerna var framåt och glada plus att deras öron stod upp, det gjorde inte Chuckys vilket bekymrade mamma som sa "Öronen måste ju ställa sig upp, annars är det ju ingen riktig chihuahua!" Men man kunde massera eller tejpa öronen, sa uppfödaren. Jag satt där en bra stund, höll honom i mina kupade händer, tittade honom i ögonen, pratade med honom och det klickade helt enkelt. Kärlek vid första ögonkastet skulle jag vilja kalla det, han var min kille! ♥

Jag sa att jag ville ha honom så vi skrev på papper, jag fick veta vad som behövdes när det gäller vaccination, avmaskning, badning, försäkring osv, fick alla papper och sen var det bara att vänja sig vid en liten bebis i huset. Från början hette han Armani vilket jag alltid har tyckt om eftersom Kenzas chihuahua heter det och det passar ju så bra på en kaxig liten chihuahua men jag kände att jag ville ha något eget och som jag velat döpa honom till ända sen jag var liten och det är ju Chucky som Chucky i Den onda dockan.

4 september 2009:

"Dålig uppdatering men jag har faktiskt världens bästa anledning! Jag har ÄNTLIGEN fått min lilla chihuahis! Han är så underbar så det är inte sant, 9 veckor och väger kanske.. ja, 600-800 gram, som ett litet smörpaket.

Uppfödaren kom igår med han, hans två systrar och hans mor och jag sa Ja med en gång, fast hon var här i över 2 timmar för att prata och skriva på kontrakt m.m. Inatt var det inte så roligt, jag var sjukt trött för han vaknade efter 1,5 timme 4-5 ggr inatt så det var bara att trösta honom när han gnydde och gå ut på altanen och se om han kunde kissa eller bajsa, sen la jag honom i hans koja och han somna om. Ungefär så höll jag på hela natten, det var tufft men värt det såklart för jag var ju helt beredd och självklart är han ledsen när det är helt ny miljö, människor och helt utan mamma och syskonen.

Idag har han varit lite gladare och lekt och stojjat hela morgonen. Sovit en del såklart och följt med oss på en heldagstrip till b.la Öb, jordnära och hälsat på lite folk som var nyfikna på honom =) Han stortrivs verkar det som och det gör oss så lyckliga.

Nu håller vi på och leker med honom för fullt och han har en massa energi, jag ber till gud att han sover lite mer inatt så jag kan få mer sömn för imorgon är helvetesdagen för min del: Funkykidzstars imorgon kl 9.00 lektionen startar klockan 10 sen åka till Liseberg och jobba 13.00-23.30, blää! Men det är pengar och jag har något att se fram emot när jag kommer hem, kommer sakna honom =(!"



Än idag är han lite skygg för främlingar och skäller gärna på dom han inte känner igen, men bakom det är han en liten fegis och är bara världens mysigaste och charmigaste lilla vovve som älskar att komma upp till en i soffan, sätta sig på ens bröst och bli kliad på rygg och i nacke, gny lite för att det är så skönt och pussa ihjäl en i ansiktet. En kärleksfullare hund får man leta efter, jag hoppas jag får ha honom så länge som möjligt och att han håller sig pigg och frisk! Jag älskar dig min stiliga, snygga, ståtliga, busiga, mysiga , snabba, knäppa lilla kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0