2 Februari 2011

Solen skiner ute, fast det är ändå kyligt så jag och Chucky har bäddat ner oss! Idag är det dags för samtalsämne nr 2 enligt listan!

Dag 01 - Om mig?
Dag 02 – Vem ser jag upp till?
Dag 03 – Min syn på kärlek/första kärleken
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 05 – Det här är jag bra på
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Mina ambitioner
Dag 11 – Min uppväxt
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Det här saknar jag
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Det här upprör mig
Dag 17 – Det här får mig att må bättre
Dag 18 – Det här får mig att gråta
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Min favoritplats
Dag 21 – Mina rädslor

Vem ser jag upp till?

Det är både en väldigt lätt och samtidigt en svår fråga. Det finns en person som kom upp i huvudet från första början, men det är ingen i min närhet eller som jag känner, men det kanske inte spelar någon roll eftersom detta är ändå en person som betyder Allt för mig och har funnits där i hela mitt liv. Michael Jackson, den bästa personen som kom till denna jord enligt mig och lämnade den med en fasansfullt stor sorg över hela världen. Jag såg honom för första gången på Mtv, videon Give in to me visades och jag hade funnit mitt livs kärlek. Jag har lyssnat på hans röst i hela mitt liv, rösten har fått mig att kunna somna under jobbiga nätter, rösten har fått mig att gråta, rösten har fått mig att le, skratta och vara glad och fått mig att känna mig fri och gett mig känslan av att jag klarar allt, bara jag vill! Varför jag ser upp till honom är för den hjälten han var, han har räddat så mycket barn och människor under hela sitt liv, han gav allt han hade till barn som hade det svårt och förändrade världen med sin musik, dans och sin syn på världen som har totalförstörts av Människan. han gjorde skillnad när ingen annan gjorde det och det är Mod, Kärlek, Styrka och han tappade aldrig tron på varken sig själv eller människan, för han visste att förändringar kunde göras.

Dagen han dig var bland dom värsta dagarna jag har upplevt, dagen var lång som en vecka, när beskedet kom så stannade tiden. Jag förstod ingenting och visste inte om jag skulle bryta ihop på golvet eller slå sönder tvn och skrika "SKITSNACK!" Men så var inte fallet, inte denna gången. Den natten somnade jag framför hans musikvideos, tog fram en liten tavla av honom samt ett ljus stående bredvid. En del av mig har försvunnit för all evighet och jag försöker leva med det varje dag, det blir enklare för varje dag för du har det bättre nu och nu äntligen kanske folk kan lämna dig ifred. Men saknaden och frågan om varför kommer alltid att finnas där.

Han var en stark man, sm gått igenom helvetet under hela sitt liv, behandlades inte rättvist någonstans och utnyttjades, blev smutskastad och hånad. Men inget stoppade honom och det gör mig till ett stolt fan!

I love you more.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0